Prowadzenie ksiąg rachunkowych, czyli tzw. pełnej księgowości, spółek, osób fizycznych oraz organizacji non-profit (fundacji, stowarzyszeń) obejmuje:
- opracowanie zasad polityki rachunkowości
- opracowanie zakładowego planu kont i jego wdrożenie
- dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej (łącznie z dekretowaniem dokumentów)
- ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
- ustalanie wysokości należnego i naliczonego podatku VAT
- sporządzanie, według wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych i jednolitych plików kontrolnych oraz przekazywanie ich do US
- sporządzanie sprawozdań finansowych do GUS
- sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia, wartości niematerialnych i prawnych
- sporządzanie zeznań rocznych na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi
- zamykanie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym wraz ze sporządzeniem bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej
- współpracę z biegłym rewidentem przy badaniu sprawozdania finansowego
- przygotowanie wniosku do Krajowego Rejestru Sądowego związanych ze złożeniem sprawozdania finansowego
obsługa kadrowo-płacowa oraz ZUS
Profesjonalne przygotowanie wszystkich dokumentów związanych z zatrudnieniem pracownika, precyzyjne rozliczanie należności z tytułu wykonywanej pracy, to duża dogodność zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. To również jeden z elementów poprawnych relacji pracownik – pracodawca i w konsekwencji dobrej atmosfery w pracy.
Oprócz naliczania wynagrodzeń i sporządzania deklaracji do ZUS wyręczymy Państwa we wszystkich obowiązkach związanych z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej.
oferujemy:
- sporządzanie umów o pracę, świadectw pracy i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem
- sporządzanie miesięcznych list wynagrodzeń pracowników, rachunków do umów cywilnoprawnych
- przesyłanie deklaracji do ZUS
- prowadzenie akt osobowych
- prowadzenie imiennych kart przychodów pracowników
- obsługę umów zleceń, o dzieło, kontraktów menedżerskich i innych
- przygotowywanie rocznych rozliczeń podatkowych pracowników
- rejestrację przedsiębiorstwa i jego pracowników w Urzędzie Skarbowym i ZUS
- prowadzenie ewidencji urlopów pracowników, dokumentacji zwolnień od pracy (płatnych i niepłatnych), ewidencji świadczeń socjalnych, świadczeń z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
- sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu dla pracowników
- sporządzanie i składanie deklaracji podatkowych oraz ubezpieczeniowych pracowników
- sporządzanie i składanie deklaracji podatkowych oraz ubezpieczeniowych przedsiębiorcy
- sporządzanie sprawozdań do celów księgowych i zarządczych
- pomoc w trakcie audytów
- kierowanie pracowników na badania lekarskie wymagane przepisami prawa pracy
- sporządzanie raportów statystycznych
- reprezentowanie przedsiębiorstwa, w tym pomoc podczas kontroli z Inspekcji Pracy, ZUS czy Urzędu Skarbowego
prowadzenie podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtu obejmuje:
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych w PKPiR lub ewidencji ryczałtu
- prowadzenie ewidencji wyposażenia
- sporządzanie planu amortyzacji środków trwałych oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych
- ustalanie wysokość miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
- prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług (VAT)
- sporządzanie deklaracji i rozliczeń w zakresie podatku dochodowego (PIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT), sporządzanie jednolitych plików kontrolnych i przesyłanie razem z deklaracjami do US