Prowadzenie ksiąg rachunkowych, czyli tzw. pełnej księgowości, spółek, osób fizycznych oraz organizacji non-profit (fundacji, stowarzyszeń) obejmuje:

 

  • opracowanie zasad polityki rachunkowości
  • opracowanie zakładowego planu kont i jego wdrożenie
  • dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej (łącznie z dekretowaniem dokumentów)
  • ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
  • ustalanie wysokości należnego i naliczonego podatku VAT
  • sporządzanie, według wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych i jednolitych plików kontrolnych oraz przekazywanie ich do US
  • sporządzanie sprawozdań finansowych do GUS
  • sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia, wartości niematerialnych i prawnych
  • sporządzanie zeznań rocznych na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi
  • zamykanie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym wraz ze sporządzeniem bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej
  • współpracę z biegłym rewidentem przy badaniu sprawozdania finansowego
  • przygotowanie wniosku do Krajowego Rejestru Sądowego związanych ze złożeniem sprawozdania finansowego

 

 

obsługa kadrowo-płacowa oraz ZUS

Profesjonalne przygotowanie wszystkich dokumentów związanych z zatrudnieniem pracownika, precyzyjne rozliczanie należności z tytułu wykonywanej pracy, to duża dogodność zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. To również jeden z elementów poprawnych relacji pracownik – pracodawca i w konsekwencji dobrej atmosfery w pracy.

Oprócz naliczania wynagrodzeń i sporządzania deklaracji do ZUS wyręczymy Państwa we wszystkich obowiązkach związanych z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej.

oferujemy:

  • sporządzanie umów o pracę, świadectw pracy i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem
  • sporządzanie miesięcznych list wynagrodzeń pracowników, rachunków do umów cywilnoprawnych
  • przesyłanie deklaracji do ZUS
  • prowadzenie akt osobowych
  • prowadzenie imiennych kart przychodów pracowników
  • obsługę umów zleceń, o dzieło, kontraktów menedżerskich i innych
  • przygotowywanie rocznych rozliczeń podatkowych pracowników
  • rejestrację przedsiębiorstwa i jego pracowników w Urzędzie Skarbowym i ZUS
  • prowadzenie ewidencji urlopów pracowników, dokumentacji zwolnień od pracy (płatnych i niepłatnych), ewidencji świadczeń socjalnych, świadczeń z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
  • sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu dla pracowników
  • sporządzanie i składanie deklaracji podatkowych oraz ubezpieczeniowych pracowników
  • sporządzanie i składanie deklaracji podatkowych oraz ubezpieczeniowych przedsiębiorcy
  • sporządzanie sprawozdań do celów księgowych i zarządczych
  • pomoc w trakcie audytów
  • kierowanie pracowników na badania lekarskie wymagane przepisami prawa pracy
  • sporządzanie raportów statystycznych
  • reprezentowanie przedsiębiorstwa, w tym pomoc podczas kontroli z Inspekcji Pracy, ZUS czy Urzędu Skarbowego

 

 

prowadzenie podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtu obejmuje:

  • bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych w PKPiR lub ewidencji ryczałtu
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia
  • sporządzanie planu amortyzacji środków trwałych oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych
  • ustalanie wysokość miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
  • prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług (VAT)
  • sporządzanie deklaracji i rozliczeń w zakresie podatku dochodowego (PIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT), sporządzanie jednolitych plików kontrolnych i przesyłanie razem z deklaracjami do US